Agathonikiadis, George: Na Moravě nekvetou olivy.

Agathonikiadis, George: Na Moravě nekvetou olivy.

Poeticky i úsměvně laděné autobiografické vzpomínky řeckého filmaře, který vyrůstal a dlouhá léta působil v Československu. Vzpomíná na své prarodiče, s nimiž vyrůstal, na školu a učitele, kteří ne vždy chápali postavení dítěte-cizince, na první erotické zážitky, tajné návštěvy kina, všelijaké lumpárny prožité se svými kamarády. Vypráví příběhy drzé, milé, plné něhy, s velkou lidskostí. Snaží se zachytit pomíjející okamžiky, které buď pohltil čas, nebo se ztrácejí v nekonečnu. Příběhy jsou někdy absurdní, ale plné energie a fantazie. Autor citlivě popisuje exodus dětí po občanské válce v Řecku, ocitajících se v naprosto neznámém městském prostředí a v jazykové i sociální izolaci. Postupné a mnohdy konfliktní překonávání těchto bariér spolu s trvale přítomným steskem po domově jsou hlavními motivy této mozaikovité prózy. George vypráví své příběhy s humorem i poezií. Jejich postavy mají blízko k lidem s Hrabalovskou perličkou na dně své duše, kterou on sám kolem sebe hledá a nachází. Sám tvrdí: "Člověk bez paměti je vydán na milost iluzorní existence."

Greenfieldová, Susan: Změna myšlení - jak se mění naše mozky pod vlivem digitálních technologií.

Greenfieldová, Susan: Změna myšlení - jak se mění naše mozky pod vlivem digitálních technologií.

Cílem knihy britské neurovědkyně je popsat způsoby, jimiž mohou digitální technologie ovlivňovat nejen vzorce myšlení a další kognitivní schopnosti, ale také životní styl, kulturu a osobní ambice.

Wattin, Danny: Kluk na větvi.

Wattin, Danny: Kluk na větvi.

Vtipný a lehce potrhlý příběh ve stylu Astrid Lindgrenové a Roalda Dahla o sirotkovi Johanovi, který se ze všeho nejvíc na světě chce naučit číst… Jenže nemůže chodit do školy, protože nechce skončit v dětském domově. Až se jednoho dne náhodou seznámí s jedním výstředním dospělým, co miluje knihy stejně jako Johan… Ale nesnáší děti. A lidi vůbec. I přesto se rozhodne předstírat, že je Johanův otec, aby mohl Johan přece jen začít chodit do školy a naučil se číst. Způsobí tak Johanovi nemalé potíže, ale to by nebyly děti, aby si nakonec samy se vším neporadily

Třeštíková, Radka: Bábovky.

Třeštíková, Radka: Bábovky.

Dvanáct žen, dvanáct osudů propojených v jednom románu. Kde se emotivní příběhy vzájemně prolínají, jeden vede ke druhému, k celé řadě zajímavých rozuzlení a potom nerušeně pokračují dál, někdy šťastně, někdy ne, takový už je život